Skitdag!

I dag känner jag mig urless på det mesta, ingenting känns speciellt roligt idag, jag har alltså en riktig skitdag idag.Känner mig trött och slutkörd utan någon rimlig anledning, nej idag känns det bara tungt.
Inte blir det bättre av att man läser tidningarna på nätet, där det bara tjatas om finanskrisen och dess verkninger och inte blir det bättre av det idiotiska lagförslaget om fildelning, hela denna röra med nedladdningar och sådant är skivbolagens och filmbolagens egna fel, genom att ge ut en massa skitprodukter till alldeles för högt pris utan någon som helst kvalitetskontroll. Som man bäddar får man ligga......    Vad kostar det att tillverka en CD-skiva, inte många ören. Hur många år tog man inte ut överpriser för sina produkter.....Om jag laddar ned någonting någon gång så inte har jag dåligt samvete för det med tanke på min jättestora skivsamling ( både vinyl och cd) och vad den har kostat.
Att ge skivbolag och filmbolag rättigheter enligt detta lagförslag är ett stort hån mot rättsäkerheten och det fria ordet och ett fritt internet. Nog finns det allvarligare brott och förselser att bekämpa som t ex nakotikabrott och organiserad brottslighet.

Slut på gnället ;)

Jag såg de nya musik-dvd filmerna med Opeth och Arch Enemy i helgen. Båda var riktigt bra och med hög kvalitet, vilka musiker!!!
Ac/Dc-black ice snurrar fortfarande
Kid Rock- vilken rockplatta!
Satyricon- norskt mörker
Motörhead-motörizer n roll
Big Elf- lyssna på deras nya!!!

Guns n roses- Är den nya skivan bra? Ja jag tycker det, men inte "15års väntan bra" det är den inte. Den kanske växer , vi får se.

Nä nu ska jag gå och deppa och kanske läsa färdigt "Bågens Mästare".

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Min vackra man!

Jag har utmanat dig!



http://ametistlillan.blogg.se/2008/november/utmanad-av-jess.html



Kram Lillan

2008-11-27 @ 20:17:55
URL: http://ametistlillan.blogg.se/
Postat av: Cemo

Både AC/DC och Kid Rocks nya är riktigt bra, men Axl Rose kan du kasta i komposten på en gång. Där kanske den VÄXER!

Jag hoppas för övrigt att du smittat av din musiksmak på frugan och barnen!

2008-11-28 @ 21:41:21
URL: http://cemos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0